Wat is het oudste "iets"?

Wat is het oudste stofje/overblijfsel dat ooit is gevonden p aarde enin het heelal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De kosmische achtergrondstraling is het oudste overblijfsel. Het is de warmtestraling die is uitgezonden tijdens de oerknal, zo'n 13,7 miljard jaar geleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Dat kun je moeilijk 'iets' noemen. Ze gaan dwars door je heen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je kunt het gewoon zien. Als je televisie op geen zender zet. Dus dat je de thermische ruis van het toestel ziet. Dan is minimaal 1% daarvan, de kosmische achtergrondstraling. Onthouden voor de volgende keer dat er niets op de tv is, dan kun je altijd nog naar het ontstaan van het universum kijken :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord:) Leuke kennisvermeerdering voor velen lijkt me.

Andere antwoorden (1)

Tijdens een van zijn tripjes vond de Engelse amateurfossielzoeker Jamie Hiscocks een barnsteen. Dit is versteend hars. Hij bracht het fossiel bij onderzoeker Martin Brasier van de Universiteit van Oxford. Brasier maakte met speciale apparatuur foto’s van verschillende lagen van de steen en kwam zo tot zijn ontdekking: in de barnsteen zat een spinnenweb en dat bleek 140 miljoen jaar oud. Het oudste dat tot nu toe gevonden is. De vorm en de structuur van het web bleken hetzelfde te zijn als spinnenrag van de hedendaagse kruisspin. Een teken dat de spin al vele miljoenen jaren leeft. Al eerder vonden onderzoekers een spinnenweb binnenin een barnsteen van 130 miljoen jaar oud. In dit web zaten zelfs nog een aantal prooien. De onderzoekers kwamen zo tot de ontdekking dat bepaalde insecten in die tijd ook al leefden. De onderzoekers hopen nog meer fossiele stenen te vinden, het liefst met prooi.
Amadea