Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Wij kunnen nauwelijks het verschil kennen tussen de woorden kunnen en kennen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (10)

leerstof en kennis. Dat kunnen we kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij kunnen een stad kennen, of een boek. Dan hebben we er van gehoord, of misschien zelfs wel gelezen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas vergeet ik te veel en heb bovendien twee linkerhanden bovendien. Wat Wij allen kunnen kennen is liefde geven aan wie wij kennen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat je niet zelf bent, dat kun je kennen...
Hoe kun je dat wat kent, nu zelf kennen...

Het is net als met een zaklamp naar je eigen lampje schijnen, dat gaat gewoonweg niet... (NEE ik heb het niet over truukjes mbv spiegels en zo, want dan is het nog niet zo, ongebroken licht kan nooit terug komen tot de bron)
De lamp zend licht uit en kan nooit door zichzelf beschenen worden... Zo is dat ook met kennen...

Jij zult de kenner nooit leren kennen... Never nooit nie en niemand nie en where-ever ook nie...

I m p o s s i b l e . . .

Alles wat je niet zelf bent, dat kun je kennen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan een uitgebreid antwoord geven, maar ik wil het kort houden. ;-)

Verdiep je eens in de overwegingen van kennisfilosoof Carl Popper. Die heeft zich hier uitgebreid mee beziggehouden. Ik kan je zijn denkwijze aanraden!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante vraag bvb.

Ik moest er even over nadenken en ben voor mezelf tot de conclusie gekomen dat we kennen wat hier en nu is.

Al denken we onszelf te kennen en anderen, een stad, leerstof, een materie, wetenschap. Dat is wat we nu kennen, met de kennis van nu. We groeien en veranderen, alles groeit en verandert. We zitten in een leer- ontwikkel en groeiproces en zullen nooit alles en iedereen helemaal kennen, alleen hier en nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een nanogr van de totale kennis aanwezig in de wereld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen, kennis uit boeken, onszelf en we kunnen ons laten kennen! Maar dat laatste doen we lekker niet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat een vorm heeft, het begin en het einde, en zich in ruimte en tijd bevindt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles kunnen wij kennen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding