Waarom stellen er hier op GV zo weinig mensen spirituele vragen?

Kijk maar eens op Maatschappij Spiritueel. Er zijn slechts enkele personen die deze vragen hebben. Hoe komt dit? Leeft spiritualiteit niet in ons kikkerlandje?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij hebben hier toch aardig wat mensen aandelen in de spiritusfabrieken :-) Serieus: niet iedereen heeft die interesse omdat: - het onderwerp beladen is - veel mensen er niet in geloven - veel mensen rederen op basis van wetenschappelijk bewijs - mensen het soms "eng" vinden om zich er in te verdiepen - niet iedereen zich hier al genoeg in verdiept heeft

gebed zonder eind ;) teveel discussie geen oplossing is ieder voor zich.. althans, was het maar zo..

Het hangt van je levenservaring en levensfase af of je je verdiept in spiritualiteit of niet. Mensen die meer bezig zijn met materiele zaken zullen meer waarde hechten aan uiterlijkheden, externe zaken, zogenaamde feiten en "harde" zaken. Mensen die veel hebben meegemaakt, die hebben geleerd dat geld niet gelukkig maakt en dat feitelijkheden en uiterlijkheden ook niet blijvend gelukkig maken, die worden ontvankelijker voor de "zachtere" kanten van het leven en gaan zich verdiepen in wat nou werkelijk zingeving biedt. En dan kom je in essentie doorgaans uit op liefde, vriendschap, warmte, begrip, er zijn voor elkaar, samenwerken, aandacht, gezondheid etc. Dat zijn allemaal begrippen die niet hard of feitelijk zijn, die niet onderbouwd hoeven worden, maar die leven in je gevoel en in je hart. Ik denk dat veel GV mensen, nog erg jong zijn en nog volop in de fase zitten van het materiele..dit is misschien ook niet echt de site waar je zou gaan zoeken voor antwoorden op levensvragen ;)

Er worden veel spirituele vragen gesteld. Alleen het begrip spiritueel wordt niet altijd goed gebruikt. Het goddelijke in iemand is het volgens mij. De vraagstelling laat vaak te wensen over. Het spirituele zou een vorm van antwoorden kunnen zijn. Dat zie ik dus wel vaak. Bij een provocerende vraagstelling komen spirituele antwoorden, maar ook normale antwoorden die kort en bondig zijn geformuleerd. En vooral praktisch toepasbaar. Toegevoegd op 30-04-2009 10:05:56 A.u.b. geen discussie hierover. Mensen willen gewoon snel weten of iets goed of slecht is. De meeste hebben weinig tijd voor lange uitleg of verhalen erom heen. Als ze dat wel willen dan zoeken ze dat op een andere manier of kanaal.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100