Tot op welke hoogte kan je nog overleven?

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik bedoel door zuurstofgebrek... en eventueel kou bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 25 minuten:
zonder hulpmiddelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je valt? zuurstofgebrek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zuurstofgebrek ;-)

Antwoorden (2)

Hoogteziekte ontstaat door een tekort aan zuurstof op hoogtes boven de 2000-2500 meter. Het lichaam heeft tijd nodig om zich aan die 'vijandige omgeving' aan te passen, en als die tijd niet gegeven wordt krijg je klachten: hoofdpijn, misselijkheid, benauwdheid. In ernstige gevallen kan zich vocht in de longen en/of de hersenen ophopen. Als je dan geen maatregelen treft, is de kans op overlijden groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als mens kun je tot op de Hymalaya nog over leven maar dan moet je er wel op getraind zijn
Denk daarbij aan de Sherpa's
maar een "normaal" mens niet
Dat geldt dus voor de zuurstof concentratie
Voor koude gelden andere normen kleding kan altijd voldoende bescherming bieden
Denk daarbij aan ruimte-pakken die zoveel techniek hebben dat bij elke temperatuur te overleven valt