Gaat de tijd nou veel sneller ?

Ik heb het gevoel alsof de tijd veel sneller gaat als vroeger of een als een paar jaar gelden.
Of lijkt dit alleen maar zo ?
Ik moest ook een keer voor een soort spel op de seconde wijzer leten op de stopwatch, en dacht bij mijn zelf hee zo raar het lijkt wel of de seconde wijzer sneller gaat als vroeger.

Misschien verbeeld ik hetmij , maar ik hoor wel meer mensen zeggen van : lijkt wel of de tijd sneller gaat als vroeger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee de tijd gaat niet sneller als vroeger! Dat is een verbeelding. Als je het leuk hebt gaat de tijd altijd sneller voor je gevoel.

dat betekend dat je het op dit moment leuker hebt dan vroeger ;) dat is een goed teken toch

Gefeliciteerd lachende boeddha: je hebt plezier in het leven. Jammer dat het zo snel voorbij gaat. De tijd op zich gaat nog steeds even snel. Kijk maar eens 5 minuten op je horloge om dit te controleren. 21... 22... 23... 24...

Het is een feit dat als je je vermaakt de tijd sneller lijkt te gaan dan wanneer je je verveelt of moet wachten. Dus waarschijnlijk vermaak je je nu meer dan vroeger.

De tijd lijkt als je ouder wordt steeds sneller te gaan, maar dat is de beleving. Uiteindelijk is tijd een vast maat (zolang je Einstein er niet bijhaalt natuurlijk)

Ik weet hoe oud jij bent, maar dit is mijn verklaring. De tijd gaat niet sneller dan vroeger, maar toen je nog jong was had je nog een heel leven voor je. Nu je wat ouder wordt lijkt het alsof de tijd sneller gaat, omdat de helft (of meer) van je leven er al op zit. Omdat we met de jaren allemaal wijzer worden en veel hebben meegemaakt genieten we ook meer van de leuke dingen en ja, dan gaat de tijd nu eenmaal erg snel. Toegevoegd na 1 uur: Het moet zijn: ik weet niet hoe oud jij bent

Tijd is relatief voor elk moment en elk individu. Het is niet te vatten. Het slipt langs ons heen en neemt alles mee.

Voor een mens dat ouder wordt, gaat de tijd inderdaad steeds sneller. En dat heeft niets met relativiteit of saai/leukheid te maken. Het komt doordat jouw perceptie van wat je zojuist hebt meegemaakt wordt afgezet tegen alles wat je uit het verleden al in je hoofd hebt. Van verjaardag tot verjaar dag is voor een kind van vijf 1/5 van alles wat ooit heeft meegemaakt. Datzelfde voor een iemand van vijftig is 1/50 van zijn beseft. En steldt dus steeds minder voor.

Naarmate je ouder wordt gaat de tijd sneller. Dat heeft met het achteruitgaan van je geheugen te maken.

Als je jong bent wil je graag groot zijn dus lijkt het dat de tijd langzaam gaat. Als je groot bent wil je weer jong zijn dus lijkt de tijd sneller te gaan.

Ik heb het zelf ook . Maar ik realiseer me dat ik vroeger eigenlijk nooit zo erg bewust was van tijd.Ik deed me werk,ik haalde boodschappen, ik kookte en de huishouding natuurlijk. Maar sinds twee jaar ben ik mijn tijden anders gaan indelen en ruimte gelaten voor leuke dingen om te doen. Inmiddels heb ik zoveel leuke dingen te doen dat ik tijd te kort heb voor minder leuke dingen. Voorbeeld is dat ik vroeger altijd gek op koken was ,op dit moment moet ik me er bijna voor dwingen om iets op tafel te krijgen omdat ik nog andere leukere dingen aan het doen ben. Daarom heb ik denk ik het idee dat de tijd gewoon veel sneller gaat tevens ook omdat ik vroeger me veel drukker maakte om problemen en nu heb ik iets van ,,het komt wel goed schatje,,. Och ,zou het gewoon de overgang zijn, zou ik gewoon wat losser in het leven zijn gaan staan? Ik denk het wel. Maar help ,wat gaat de tijd snel.

Naarmate een mens ouder wordt, neemt zijn denksnelheid af , maar de complexiteit van de gedachte toe. Dat betekent dat jonge mensen in kleinere stapjes denken dan ouderen. Zo hebben ouderen meer overzicht met minder gedachtestappen. Gemiddeld genomen ligt de denksnelheid ergens tussen de een en zeg maar vijf gedachten per seconden. Je tijdsbesef is gerelateerd aan het aantal gedachten, daarom lijkt in noodgevallen de tijd bijna stil te staan, je hersenen voeren de snelheid dan op tot wel meer dan honderd gedachten per seconde, om je uit de noodsituatie te kunnen redden. Bij het ouder worden speelt overzicht, herkenning ed. een grotere rol dan bij jongeren met minder ervaring. Vandaar dat voor kinderen de tijd veel langzamer gaat dan voor volwassenen. Ik heb deze zienswijze zelf bedacht en getest, hij blijkt goed stand te kunnen houden en geeft een betere verklaring dan de deling door de leeftijd, omdat daarmee niet de dynamiek in je brein meegenomen wordt. Wat ook een factor speelt , is dat je geheugen steeds meer info gaat bevatten en het zoeken/vinden van bepaalde info dus ook wat meer tijd in beslag kan gaan nemen. Het is heel belangrijk dat je je hersenen traint, niet alleen is dan de doorbloeding hoger maar houd je tot op hoge leeftijd je geheugen en je "zoekmachine" op snelheid. Mensen die dus "jong van geest" zijn hebben veel plezier van de tijd en dan sijpelt deze niet weg , maar wordt goed benut en blijf je bij de tijd.

nee, dat kan niet. Ik heb van verschillende bronnen gelezen dat als je een leuke tijd hebt de tijd sneller gaat, dus zit je waarschijnlijk in een leuke tijd van je leven.

Bronnen:
verschillend

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100