kun je een IC-ionchromatograaf- opstarten zonder kolom?

we hebben een school opdracht om een IC opte starten maar doet zo een ding het ook zonder een kolom.
of kan dat niet. graag met uitleg
het apparaat is een 761 Compact IC
ik heb al de handleiding van internet , maar ik kan het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij kan dit probleemloos omdat je dan alleen loopvloeistof of modern eluens er door heen laat lopen,je moet dan dus wel een gesloten systeem hebben waar op de plaats van de kolom gewoon een verbinding zit met verbindingsstuk van plastic of staal. Op moment dat je monster injecteert vindt er natuurlijk wel geen scheiding plaats omdat de kolom ontbreekt,je ziet dan een berg of blok op de registratie-apparatuur (pc). Dit heet flow-injectie.