Kan een lichaam volledig verdwijnen?

Dan bedoel ik dit in de letterlijke zin. Bv. bij een crematie wordt alles herleid tot as maar is dat as ook vernietigbaar? Zoja, wat blijft er dan als resultaat uiteindelijk over?

3 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (1)

nee, materie blijft materie, ook al zou het een andere vorm zijn. Materiaal verbrandt of verteert en wordt dan een vaste, vloeibare of gasvorm. Uit het lichaam dat verbrandt verdwijnt het vocht, maar dat is er nog wel, al zie je het niet, door de hitte wordt het weer opgesplitst in gasvormige deeltjes. Die as kun je verder verpulveren, maar het blijft een hele fijne, dat wel, vaste stof.
3 jaar geleden
bamibal
3 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. Materie kan worden omgezet in energie en andersom.
taillie
3 jaar geleden
is er niet een bepaalde zuur die alles oplost?
Er was eens een vrachtwagenchauffeur in zijn tankwagen gevallen die geladen was met een zuur en die hebben ze niet terug gevonden...
tinus1969
3 jaar geleden
@taillie, ook als dat zuur alles oplost, blijft er een vloeistof over met daarin de atomen waaruit dat lichaam ooit bestond.