Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat eten kleine kikkertjes en waar vind ik dit voedsel?

Onze kikkervisjes zijn inmiddels mini kikkertjes....Ik geef ze om de paar dagen vers vijverwater vol kleine organismen maar vraag me af of dit volstaat.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Jonge kikkers kunnen uit de voeten met (vleugelloze) fruitvliegjesvlieg, dat is wel zo makkelijk. Deze vliegjes kunnen niet uit een open bak ontsnappen.
Als de kikkers groter zijn , zijn deze vliegjes te klein voor ze , en ze etendan krulvlieg, een blinde variant van de huisvlieg. Ook deze kan in een openbak gegeven worden
Maar huiskrekel en andere insekten zijn ook mogelijk, maar deze ontsnappenuit de huiskamer vijver. Dat is iets minder prettig =)

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor meer info zie de link;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je kan de insecten ook in een plastic bakje bewaren en ze voeren met een speciale lange pincet!

Andere antwoorden (2)

Ik denk het wel, maar je zou bij de dierenwinkel bevroren visvoer kunnen kopen, en kijken of ze daar iets mee doen.

Toegevoegd na 37 minuten:
ik bedoel dus bevroren watervlooien en dat spul
(Lees meer...)
15 jaar geleden
anneliez
15 jaar geleden
Ik bedoel dus ingevroren vliegetjes en watervlooien enzo, die zullen die kikkers best wel lussen. Niet dat droogvoer dat ook nog zo vreselijk stinkt
watervlooien.

Toegevoegd na 1 minuut:
kan je ook bij de dierenwinkel kopen. Maar ook soms uit een sloot vissen, met een schepnetje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing