Wat bedoelt ex-astronaut Don Pettit dat we de technologie niet meer hebben om naar de maan te gaan?

Hoe kan het dat ze 'de technologie die ze toen hadden vernield hebben en dat ze nu dus niet meer kunnen gaan omdat het heropbouwen van die technologie een pijnlijk proces is'?
https://youtu.be/pssmz2OobQI

5 jaar geleden
1.1K
SimonV
5 jaar geleden
Zie antwoord Robert Frost van de NASA:
https://www.forbes.com/sites/quora/2015/12/11/how-we-lost-the-ability-to-travel-to-the-moon/
Goeievraagstell
5 jaar geleden
Dan maar naar Mars. Het is uiteindelijk toch wel een stuk eenvoudiger ;)
LeonardN
5 jaar geleden
Mars is een onbemande vlucht. Heel anders dan een bemande maanvlucht.

Antwoorden (1)

We hebben deze (verouderde) technologie niet meer. Toen het Apollo-programma eindigde, werden de fabrieken die deze voertuigen assembleerden opnieuw ingericht of afgesloten. De mallen werden vernietigd. De ervaren technici, ingenieurs, wetenschappers en vluchtcontroleurs uit die tijd zijn er niet meer.
We hebben dus geen fabrieken of gereedschappen meer. We hebben veel van de gebruikte materialen niet meer. We hebben niet de expertise om te begrijpen hoe het echte voertuig verschilde van de tekeningen.
We zouden jaren bezig zijn met het opnieuw opdoen van de expertise. We zouden nieuwe tests en simulaties moeten uitvoeren. We zouden nieuwe vluchtregels en -procedures moeten opstellen. We zouden nieuwe vluchtcontrollers en bemanningsleden moeten certificeren, etc.
We zouden in wezen een nieuw voertuig gaan bouwen.
SimonV
5 jaar geleden
Goeievraagstell
5 jaar geleden
Ach ja, dan maar naar Mars dachten ze bij NASA. Het is uiteindelijk toch een stuk eenvoudiger nietwaar.