Wie weet wat dit is en wat ik ermee "moet"? (Zie foto en beschrijving)?

In de voortuin gevonden: rond zwart plastic voorwerp in twee delen. Bovenste deel heeft tekst "warning" ebn symbool "explosie gevaar". Onderste deel bevat drie mini buisjes met drie verschillende felle vloeistof erin (groen, blauw, rood)
Diameter voorwerp : 5 cm
Dikte: 3 cm
Wat moet ik hiermee ? Kan ik het gewoon weggooien ?
Zie foto

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Zeker niet "gewoon" weggooien.
Inleveren bij chemisch afval. Misschien weten ze daar méér.
Reddie
5 jaar geleden
Het lijkt heel erg op de binnenkant van een beveiligingswafer (wat je vaak op kleding ziet zitten). Als je deze dan openbreekt, breken ook de buisjes met verf open en is de kleding onbruikbaar.
5 jaar geleden
bamibal
5 jaar geleden
Klopt, het zijn deze dingen:
https://nl.aliexpress.com/item/250pcs-lot-58khz-AM-EAS-ink-hard-tag-dome-garment-security-tag-round-clothing-anti-theft/1905508864.html
Antoni
5 jaar geleden
Wat "moet" de vraagsteller ermee doen om ervan af te komen?