Het bijvoeglijk naamwoord 'pedagogische' betekent letterlijk 'betrekking hebbend op de opvoeding'.

Het zelfstandig naamwoord 'infrastructuur' bestaat uit combinatie van: infra en structuur.
- Infra: onder, beneden, lager, later.
- Structuur: bouw, opzet, samenstel, samenstelling.

Het geheel aan opvoedkundige instituten is er niet, terwijl dat er wel zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een infrastructuur is het gehele netwerk van transport.
Een pedagogische infrastructuur is dus het gehele netwerk binnen de pedagogiek. Als dat ontbreekt hangt alles als los zand aan elkaar, en werkt men volkomen langs elkaar heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pedagogisch betekend opvoedkundig verantwoord.
dus zonder een structuur van goed verantwoorde opvoeding: komt het erop neer dat als jouw structuur ontbreekt er sprake is van een slechte opvoeding op dat moment, :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen fatsoenlijke scholen en alles wat daarmee samenhangt.