lens inplantaten ( zie uitleg)

ik ben 15 jaar en heb al zins mijn 1,5e een bril met een hoge sterkte. ( uit me hoofd gezegd 10,5) dus zit ik altijd aan mijn bril vast. Nu heb ik al 7 paar lenzen gehad, niet echt een goedkoop idee, maar ze zijn steeds niet goed genoeg om te dragen naar school of met sport omdat ik een deel in mijn gezichtsveld mis. Nu ben ik met mijn ouders naar het ziekenhuis geweest en kregen we iets te horen over een soort inplantaten in je netvlies, daar ben ik toen ook op getest en mijn ogen zijn daar geschikt voor.
maar nu dus mijn vraag, met die inplantaten, zou ik dan helemaal geen bril meer nodig hebben?

dit kan trouwens pas vanaf mijn 18e, dus ik zit nog wel 2,5 jaar aan me bril- beste van die niet helemaal goede lenzen, vast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Deze vraag op zeer specialistisch gebied,moet je beslist aan de oogarts stellen. Wij als leken,kunnen daar geen antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb er zelf geen ervaring mee
maar wel met een bril
ik begrijp dat je er wel vanaf zou willen
ik heb zelf -1,5 maar ik hoef geen lenzen en ook geen geklooi aan m'n ogen , maar dat is een persoonlijk gevoel

kijk hier eens voor info

http://www.eyescan.nl/lens-implantatie/
http://www.omcnoord.nl/brilvervangende-chirurgie/lensimplantatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt voor de sites.
op de 2e site zie ik al wel dat met mijn sterkte het gewoon zou moeten kunnen. als dat niet zo was had ikhet wel gelezen lijkt me?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier staat ook nog een filmpje http://www.fyeomedical.nl/extralens_implantlenzen/Hoe_werkt_het.html
Ik heb hetzelfde als jij. Er was nog een tijd dat mijn brilletje groter was dan mijn billetjes. Ik heb ze nog steeds, maar bij die sterkte is het niet mogelijk om lenzen of implantaten te krijgen. Tegenwoordig kun je wel uiterst dunne glazen krijgen. Ze zijn erg duur, fay wel, omdat ze aan beide kanten moeten worden geslepen. Misschien zijn er bandaag of morgen wel inplantaten verkrijgbaar. Dus blijf informeren bij de betere vakhandel.

Toegevoegd na 59 seconden:
en/of academisch ziekenhuis, en - uiteraard - op het internet. Zoek dan wel in het Engels.