Hoeveel zuurstof is er minimaal nodig om waterstof te doen ontbranden ?

B.v. we hebben 10% zuurstof, 20% waterstof en 70% stikstof, kan dit mengsel ontbranden ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

de verbrandingsreactie van waterstof is:
2 H2 + O2 --> 2 H2O
of wel twee waterstof atomen samen met een zuurstof atoom ontbranden het rest product zijn twee water moleculen.

Ik dacht dat een mengsel van 2:1 waterstof :zuurstof niet ontbrand maar explodeert.

ben geen scheikundige dus ik wordt graag verbeterd als ik het fout heb, maar doe voorzichtig.