Kan je een boer laten en niezen tegelijk?

Ik had net zoiets soortgelijks maar me lichaam sloeg op tilt ongeveer en mij lukt het niet. Wat kan ik de volgende keer het beste in zo'n situatie doen. Is er een techniek voor of hoe is jou ervaring. Ik vraag dit omdat ik deze nare ervaring nooit meer wil beleven...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.7K

Het beste antwoord

boeren en plassen gaat (als man) ook heel goed, maar plassen en niezen stopt het vrolijke geklater altijd. Boeren en niezen lijkt mij niet prettig en zal meestal alleen per ongeluk gebeuren, maar het zal dan geen prettige boer zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

grappig dat je dit vraagt.
ik heb het eens getest en het was mogelijk. ik voelde de nies opkomen en forseerde een boer. veel werk maar lukte wel.
mijn zoontje daarintegen doet nog meer teglijk. boeren en ruften, niezen en lachen, dansen en vallen ect ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;-) bedankt voor de - drukker, lekker lef zo annoniem :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk! Een niet-anonieme +1 :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt wel op mijn zoontje +1
Nee lukt niet... Het kan wel net na elkaar maar nooit tegelijkertijd... De druk die je moet zetten om de niesreflex te laten slagen maakt spanning op de keel en slokdarm zodat die niet meer de lucht kan doorlaten om de boer te maken... Dus uitgesloten... Maar kan wel vlak na elkaar, dat dan weer wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan en soms kan ik er nog wat extra's bij. Je voelt je er alleen niet goed bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je ogen maar dicht houdt anders schijnen ze eruit te ploppen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mij is het nog nooit gelukt, niezen in combinatie met een scheet is wel heel goed mogelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niezen is een beschermingsreflex die optreedt bij irritatie van het neusslijmvlies. Het lichaam blaast weg wat irriteert. De reflex vertrekt vanuit het brein. “En daar zit ook de verklaring voor het zelden of nooit moeten niezen door presentatoren in actie”, zo legt neuroloog Chris van der Linden van het Gentse AZ Sint-Lucas uit in “De wereld vandaag”.
Chris van der Linden: “Als een mens zich scherp focust, worden andere reacties die gaan via het brein fel afgeremd. Presenteren is een zeer sterke vorm van focussen. Het centrale zenuwstelsel selecteert en bepaalt de focus. Alles eromheen wordt geëlimineerd. De niesreflex wordt op die manier tijdelijk uitgeschakeld. Bij sommige diersoorten wordt het bij het jagen zelfs heel extreem, en worden verschillende lichaamsfuncties compleet afgesloten. Vergelijkbaar is de hik, een irritatie van het middenrif. Ook dat kan bij sterke focus afgesloten worden door het brein.”