Waardoor krijg je pijn in je linkerarm bij hartklachten of hyperventilatie?

http://www.hyperventilatie-hyperventileren.be/artikelen/pijn-bij-hyperventilatie/pijn-in-de-linkerarm-hartklachten-of-hyperventilatie.htm

erotisi
8 jaar geleden
in: Biologie
4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je krijgt geen pijn in je linker arm. Je kan mogelijk een pijn voelen die uitstraalt naar je linkerarm. Ik denk links omdat je hart links zit. En de pijn daarvandaan komt.

Het beste antwoord

Hyperventilatie veroorzaakt een toename van zuurstof. Meer dan het lichaam aankan. Dit veranderd de samenstelling van je bloed zodanig dat er een doof gevoel ontstaat in je arm. Bijgevoegde link vermeld niet waarom dit m.n. links gebeurd. Maar ik denk dat het komt doordat de linkerkant van het lichaam over het algemeen beter doorbloed is dan rechts. Dat verhoogt ook de gevoeligheid voor m.n. pijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat het hart betreft: dit zit niet helemaal in het midden van je borstkas maar iets naar links. Daardoor reageert je lichaam eerder aan de linkerkant. Maar je hebt ook a-typische symptomen voor hartproblemen. Dit kan per persoon verschillend zijn. Er kan ook pijn ontstaan in de rechterarm.

Toegevoegd na 9 minuten:
Nog een link waarin wordt uitgelegd dat het ook een bepaalde zenuw is die in de buurt zit van het hart. Maar ook de hersens kunnen een hartinfarct a.h.w. vertalen in pijn in de arm.
http://myheartsisters.org/2013/07/10/arm-pain-during-heart-attack/

Er interessante vraag!