wat gebeurt er op aarde als de zon 3 tot 6 dagen gedekt is door een stofwolk?

de reden voor deze vraag is omdat nasa bevestigd heeft dat de zon 3 tot 6 dagen 90% bedekt zou worden door een stofwolk in de ruimte.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
*zonnevlam overigens, het is een hoax, en dus niet waar.

Het beste antwoord

Als de zon echt afgeschermd zou worden van de aarde dan zou het met drie tot zes dagen behoorlijk afkoelen. Maar dat is nooit het geval en die periode is te kort om structureel van invloed te zijn.

Er zijn theorien dat er periodiek "sneeuwbal aardes" zijn geweest door passerende stofwolken. Die moeten er dan wel voor zorgen dat ze minimaal 6% van het zonlicht voor langere tijd afschermen. Als mensheid kun je dan nog als maatregel nemen dat je extra broeikasgassen in de lucht brengt zodat de warmte beter wordt vasgehouden (goed nieuws voor de Hummer rijders zou ik zeggen).

Overigens zijn er ook aanwijzingen dat al die "sneeuwbal aardes" helemaal niet zo sneeuwbal waren. Dus mogelijk valt het allemaal wel mee.

Een ding is zeker, jij, je kinderen en hun kinderen en nog heel veel generaties daarna gaan het allemaal niet meemaken want dit soort processen heeft even tijd nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedamkt!

Andere antwoorden (2)

Dat is een hoax.
Mocht dit voorkomen, dan wordt het enkele dagen duister, koelt het sterk af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval wordt het iets koeler.
Het is op aarde wel vaker een week (of langer) bewolkt.
Reddie