Vanwaar komt corrosie in een oude schuur ?

Ik heb een oude boerderij omgebouwd tot woning en atelier. Maar ik moet vaststellen dat in de oude schuren zich een bizar fenomeen stelt. Ondanks nieuwe en waterdichte betonvloer treed er corrosie op op het minste stukje metaal wat er zich in bevindt. Ook gewoon liggend op het beton. De bakstenen muren zelf zijn nog origineel.
In deze schuren stonden eeuwen lang beesten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Slechte ventilatie en hoge luchtvochtigheid zijn een ideale bron voor corrosie. Als in die oude schuur nog ammoniak in de muren zit, dan bevordert dat de corrosie ook nog eens.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ventilatie is er voldoende en echt vochtig is het er niet. Er liggen oude kranten in het atelier en die blijven droog. Misschien toch de ammoniak in de muren dan ? Maar hoe komt die dan aan pakweg een schroevendraaier wat op de betonnen vloer ligt ?