Waarom gebeurd automutilatie voornamelijk bij jongeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
AWM
13 jaar geleden
Kun je even aangeven waar dat onderzocht is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch dat snijden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.ouders.nl/mpub2005-snijden.htm zag zelfs een site waar stond dat het voor 90% bij meisjes voorkomt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.schoolkracht.nl/client/2/?websiteid=2&contentid=3019&pagetitle=Zelfverwonding_of_automutilatie
itsme
13 jaar geleden
dat artikel van http://www.ouders.nl/mpub2005-snijden.htm gaat over automutilatie bij pubers, zonder dat andere leeftijdscategorieën worden beschreven.
Er staat niet dat dit voornamelijk bij jongeren voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee maar die erboven staat wel!!!
AWM
13 jaar geleden
Er staat geen link daar boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automutilatie komt veel vaker voor bij jongeren dan bij volwassenen. http://www.schoolkracht.nl/client/2/?websiteid=2&contentid=3019&pagetitle=Zelfverwonding_of_automutilatie

Het beste antwoord

Automutilatie is jezelf pijnigen en beschadigen. Iemand doet aan automutilatie als het heel slecht met diegene gaat en als diegene depressief is. Diegene heeft veel pijn en verdriet en zet dat om in pijniging, om zo het diepe innerlijke verdriet minder te voelen.

Jongeren die in de pubertijd zitten, zitten vaak in de knoop met zichzelf en zijn vaak niet tevreden. Ze worden van het minst of geringste al down. Die gaan zichzelf dan beschadigen omdat ze gewoon zó verdrietig zijn.

Volwassenen kunnen wat beter omgaan met allerlei situaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verondersteld dat je stelling waar is... ik vind hem in ieder geval aannemelijk genoeg om te beantwoorden:

Ik denk dat volwassenen, die hier vroeger last van hebben gehad, over het algemeen toch beter hun emoties hebben leren reguleren en andere manieren hebben gevonden om negatieve emoties af te laten vloeien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of liever gezegd, de spanning die deze negatieve emoties teweeg brengen effectiever hebben leren afvloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren gebruiken het ook vaak als een schreeuw om aandacht.
Hormonen puberteit alles lijkt en voelt heftiger en je reageert heftiger.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor sommige geeft ook een kick je hebt het gevoel dat je leeft doordat je het bloed ziet stromen dat las ik ergend heeft voorderest niks met leeftijden te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Automutilatie komt zeker niet alleen voor bij jongeren, ook ouderen kunnen hier last van hebben. wel is het zo dat het in de jeugd kan beginnen.

Even voor de duidelijkheid: in veel gevallen is automutilatie geen schreeuw om aandacht, want diegene die het op dat moment doet schaamt zich dood dat hij weer aan de drang heeft toegegeven. de meesten doen het op een een plek waar het niet zichtbaar of dekbaar is met kleding.
Er zijn echter wel mensen die het doen om stoer te zijn, en geen verdere psychische klachten hebben en in dat geval is het dus wel een schreeuw om aandacht.

Vaak komt automutilatie voor bij jongeren en volwassenen die nooit om hebben leren gaan met het uiten van hun emoties. Zij zetten hun emotionele pijn om in lichamelijke pijn omdat ze met die pijn wel om kunnen gaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is hoe ik het ervaren heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je je ontwikkeld ontwikkel je soms ook onwenselijke dingen of komen die als bijkomstigheid.
Naarmate je ouder wordt heb je meer tijd om van die onwenselijkeden af te komen.
Jongeren zijn vaak nog niet (helemaal) in staat om een adekwate manier te gebruiken om gevoelens die hier aan ten grondslag liggen te kunnen beheersen.
Heel veel van dergelijk zaken hebben jongeren meer dan volwassenen (althans de meeste)