Wat is dit voor steen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Dichtheid 2.45

Toegevoegd na 32 minuten:
Dichtheid 2.4 - 2.6

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zo te zien is het glas
Poet
7 jaar geleden
ja dat zal het zijn
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ook toermalijn zijn, maar meestal is dat niet zo egaal , en als ik inzoom lijkt de structuur ook wel erg op die van een brok glas.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij is 13KG
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haha, nou, dan is het vrijwel zéker glas. Zo'n groot stuk toermalijn / indigoliet heeft ook een heel andere structuur, meer staafjes. Dit heeft echt alle aspecten van glas, inclusief de manier waaarop de scherven er af zijn gebroken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mag ik vragen Marleen waar kun je zulke dingen vinden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor het reageren! Het heeft een dichtheid van 2.4 trouwens
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is glas gezien de dichtheid, maar ook gezien de breuksporen, er is geen enkele kristalstuctuur te zien, Glas is amorf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb de dichtheid gemeten, p=m/v : m= 13.5 kilo v= 5 tot 5.5 liter p= 2.45 tot 2.7 ( in een emmer volume gemeten) steen komt uit de zee geen idee lijkt op glas ( dichtheid 2.5 ) maar wat doet zo'n brok op de zee bodem goede vraag ! ? :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gedumpt denk ik, lag er nog meer en waar (locatie) heb je het gevonden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Locatie vertel ik niet maar er zijn meerdere die twijfelen aan glas en tot nu toe niks meer kunnen vinden op de bodum op 15 meter diepte onder een dikke laag slib althans tot nu toe nog niet
flyingcrow
7 jaar geleden
Als het glas is ,is het wel een mooi stuk glas!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het lijkt wel een pakket afval dat is ingepakt in groene folie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Pakketjes "witte poeder" gedumpt?

Het beste antwoord

Het lijkt Beryl.

Zie http://www.behindthename.com/name/beryl
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://geertw.drentsweb.nl/homepage/show/pagina.php?paginaid=269932 Volgens deze site komt het erop neer dat iedere steen Beryl kan zijn.
http://www.helderziende-paragnosten.nl/edelstenen_omschrijving.php?id=31