Nacose is het gevaarlijk?

Dinsdag worden me amandelen geknipt.
Kijk heel erg tegen de nacose op.
Kan je niet meer uit je nacose komen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Niets zo heerlijk als een narcose: even geen zorgen aan je kop! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ivana: ah, ik ben niet de enige dus! Ik vind het héérlijk, en word altijd licht euforisch wakker.

Het beste antwoord

Sowieso is de kans dat er iets misgaat bij narcoses waanzinnig klein, en amandelen knippen is een dusdanig korte en simpele operatie dat er praktisch geen kans is dat er iets mis gaat.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Duidelijk simpele antwoord ! Top dankjewel

Andere antwoorden (1)

Aan iedere medische operatie zitten gevaren, maar op deze website https://nl.wikipedia.org/wiki/Algehele_anesthesie kan je er dit over lezen:

"Algehele anesthesie, of narcose, is die vorm van anesthesie waarbij de patiënt het bewustzijn verliest. Bij de algemene anesthesie worden middelen toegediend die het bewustzijn onderdrukken."

"Veiligheid

De toepassing van anesthesie onder gemonitorde omstandigheden en door een opgeleide anesthesioloog mag veilig worden genoemd. De kans op overlijden als gevolg van toepassing van algehele anesthesie is kleiner dan 1 op 100.000 anesthesieën. De belangrijkste bijwerkingen na anesthesie zijn misselijkheid (10-30%), braken (<10%) en keelpijn (veroorzaakt door de intubatie)."

en

"De anesthesie is een uitermate belangrijk onderdeel van een operatie en wordt door een universitair opgeleid medisch specialist, de anesthesioloog, geassisteerd door een anesthesiemedewerker, toegediend. De anesthesioloog zorgt allereerst (een of meer dagen vóór de operatie) voor een algehele medische keuring. De patiënt wordt in de westerse geneeskunde op vele niveaus en manieren bewaakt. Hierdoor is de veiligheid van operatieve ingrepen in de laatste honderd jaar enorm toegenomen. Men zegt wel dat de autorit naar het ziekenhuis gevaarlijker is dan de anesthesie (...)."

Ik raad je aan je arts te vragen aan jou uit te leggen hoe de narcose precies gedaan wordt en te vertellen wat jij kan verwachten. Dan zal je angst hiervoor waarschijnlijk minder worden.