wijziging van mijn vraag, wat kan ik het beste doen om retinitis pigmentosa tegen te gaan? (oogaandoening).

is een genetische afwijking. tunnelvisie zowel kokerzicht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Op zich een goeie vraag waarvan ik me heel goed kan voorstellen dat je daar een antwoord op wilt hebben.
Aangezien dit soort vragen van medische aard nogal complex zijn, zou ik in jou geval wellicht te rade gaan bij een oogheelkundige.De mensen die hier antwoord geven kunnen spreken uit ervaring maar ik acht de kans klein dat je van een terzakekundige een antwoordt zult kunnen verwachten via deze site.Om een erfelijke ziekte tegen te gaan zul je andere ouders moeten hebben in de f1 generatie. Alleen door juiste kruisingen kun je erfelijke ziekten voorkomen maar nog niet eens tegen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is een belangenvereniging in Nederland met ledenvergaderingen, regiocontactdagen en bijeenkomsten van contactgroepen.
Ik denk dat daar een hoop kennis aanwezig is.
AWM