Waar in onze hersenen worden onze emoties gestuurd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
KennisDelen
13 jaar geleden
dit is toch geen huiswerkvraag, hoop ik...
KennisDelen
13 jaar geleden
ik bedoel, in dat geval is het toch veel leuker om zelf via Google en wikipedia een leuke speurtocht naar het antwoord op je vraag te maken?
Je leert er een hele hoop van en het geeft je ook nog 'ns een goed gevoel als je zelf het antwoord hebt gevonden ;-)

Het beste antwoord

De amygdala koppelt binnengekomen informatie met emoties, de amygdala zit in het limbisch systeem. Echter is het een veel complexer proces, dus is niet alleen de amygdala verantwoordelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Linker- en rechterhersenhelft.

Tenslotte is uit onderzoek naar patiënten met hersenbeschadiging bewijs gevonden dat de rechter hersenhelft betrokken is bij beleving en expressie van negatieve emoties en de controle van onbewuste emoties (zie ook Hemisferische specialisatie).