Hoe komt het dat ieder mens een uniek handschrift heeft? We leren schrijven toch allemaal op dezelfde manier.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De doktoren hebben allemaal een zelfde handschrift .
Allemaal onleesbaar !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt doen ze dat express?

Het beste antwoord

Wat een goede vraag zeg.
Maar naja, waarschijnlook door DNA enzo (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus 1 voor jou

Andere antwoorden (5)

Heel simpel en je zegt het zelf al.

Ieder mens is uniek:

DNA.
Vingerafdruk.
Motoriek.
Handschrift.

En ga zo maar verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja ik heb ook nog nooit 2 de zelfde bomen gezien. Ieder mens blijft uniek. En dat is maar gelukkig ook anders zou het zo saai worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een handschrift is een vrij uitgebreide formule van secure bewegingen die je jezelf aanleert. Hierdoor kun je ook met de juiste kennis het karakter van de schrijver lezen uit iemand zijn handschrift.

Er zijn heel veel eigenschappen te herkennen en duidelijk te koppelen aan karaktereigenschappen.

Voorbeelden: (let op.. dit zijn voorbeelden en met deze info kun je nog lang niet iemand zijn karakter lezen)

- Schuin naar voren schrijven - Sociaal, contact zoeken
- Schuin naar achteren schrijven - Terughoudend
- Puntig schrijven - Scherp en hard
- Rond schrijven - Gul
- Grote lussen onder je letters - Gierig / zuinig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk handschrift is uniek, zoals elk mens uniek is in zijn persoonlijkheid, zijn manier van bewegen, zijn mimiek en zijn manier van communiceren. Hoe vaak komt het niet voor dat de persoon herkend wordt aan de hand van zijn handschrift op de enveloppe!

Schrijven is bewegen. Onze manier van bewegen wordt mede bepaald door onze emoties, gevoelens en stemmingen. Omdat ons handschrift het resultaat is van de samenwerking van hersenen en handen is die persoonlijke beweging ook terug te vinden in het schrift. Als u gestrest of kwaad bent zal uw schrift er anders uit zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit een heel leuke vraag. De verklaring en de antwoorden lees je in voorgaande geschreven teksten.

Er is echter nog iets wat mij bij handschriften opvalt: er is een verschil in handschrift tussen Duitsers, Nederlanders en Engelsen. Dat moet dus veroorzaakt zijn door de manier waarop schrijven op school wordt aangeleerd.

Je persoonlijke handschrift is dus duidelijk gekleurd door het land waar je op school hebt gezeten.