lees net dat keeper in het rood meer ballen tegen houden,is onderzocht,maar wie betaald zulke domme onderzoeken ?

Je hoort het wel vaker van die onderzoeken waarvan je denk wat voor waarde heeft dat, maar er is toch iemand die die mensen betaald toch ??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Vaak wordt er iets anders onderzocht met dit soort resultaten als dekmantel. Het echte zou dus best wel zoiets als het reageren op kleuren in het algemeen, dus dat bv mensen rode tekst in een reclame sneller opvallen, dus beter zien, dan blauwe of zwarte. Of rode alarm lampen beter zien dan oranje of knipperende. Maar ja, een onderzoek naar hoe reclame beter leesbaar te maken, daar wordt je pas echt boos van, vandaar dat men het in dit soort onderzoeken stopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Studenten die een interessant onderwerp zoeken voor hun scriptie. Sommige onderzoeken worden gesponsord door bedrijven. Ajax, wellicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit vind ik nou juist geen dom onderzoek! Want wanneer dit werkelijk zo is dan gaat vanaf nu elke keeper een rood tenue aan doen. Gaat er geen goal meer in en zal het altijd 0-0 blijven. Helemaal top.

Johan Cruyf heeft ooit gezegd dat God niet bestaat. Want al die Italiaanse clubs zijn vreselijk Katholiek en bidden enorm voor elke wedstrijd. Nou, dat zou betekenen dat het altijd 0-0 zou moeten zijn. En omdat dat niet het geval is bestaag God niet. hahahhaha

In dit geval zal de knvb of een of andere voetbalclub dit onderzoek hebben betaald. Meestal betaald het bedrijf/club/vereniging die belang heeft bij het onderzoek het onderzoek.
En soms zijn het gewoon studenten die een opdracht krijgen voor hun opleiding. Geheel gratis dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou best eens waar kunnen zijn. Wanneer je naar de bal kijkt als je hem schiet, dan zie je de keeper wel, maar je bent er niet op gefocust. Onbewust heb je dan de neiging om ergens op te mikken en een keeper die felle kleuren draagt, is een duidelijker onbewust mikpunt, als iemand in donkere kleding. Als je niet voetballers op het doel laat schieten, zijn ze erg met de bal bezig en schieten dan vaak recht tegen de keeper op. Bij tennis zie je iets dergelijks. Als je heel snel op een onverwachte bal moet reageren, is de kans groot, dat je hem recht op je tegenstander afspeelt. Dit fenomeen geeft de fel gekleurde keeper wellicht meer kansen de bal te stoppen, omdat meer ballen dichtbij hem voorbij komen. Maar dit terzijde; je vraag is wie die onderzoeken betaalt. Waarschijnlijk niemand; het gaat hier, denk ik, om een zelf gekozen onderzoekje van b.v. sportstudenten; althans dat hoop ik maar.