wanneer gaan er punten af bij de n-term in het voortgezet onderwijs?

Toegevoegd na 20 minuten:
Naar mijn idee ging er bij een n-term van bijv. 0,7 (dus lager dan 1) punten van je examens af. Echter zegt iedereen in mijn klas dat er geen punten af gaan , alleen als het lager is dan 0. klopt dit?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
Zowel voor het vmbo als voor het havo/vwo worden de N-termen van het eerste tijdvak bekend gemaakt op donderdag 11 juni 2015 om 8.00 uur.
Voor het vmbo is dit een dag later dan in de voorgaande jaren.
Dus vandaag worden de N- termen bekend gemaakt.

Antwoorden (1)

De N-factor kan sowieso niet lager dan 1 worden. De berekening is als volgt: aantal gehaalde punten/maximaal aantal punten * 9 + n-factor. De N-factor is dus de variabele en hangt af van de moeilijkheid van het examen. Deze hoeft dus niet 1 te zijn. Je zou kunnen zeggen dat alles wat hij boven de nul is mooi is meegenomen, hoewel dat ook zegt dat het examen moeilijker was. De berekening zegt het al: het is + n-factor en de n-factor is altijd positief, dus kun je door de n-factor nooit punten verliezen. Het is overigens een vrij filosofisch verhaal geworden. Excuses daarvoor!

Toegevoegd na 39 seconden:
In de eerste zin bedoel ik natuurlijk 0 ipv 1