Waar studeer ik best wiskunde?

Ik wil wiskunde studeren aan een of andere universiteit, en ik wil enkel het beste. Waar studeer ik het best?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1.6K

Antwoorden (6)

Ik zou zeggen: toegepaste wiskunde aan een TU (Delft bv), theoretische wiskunde aan een universiteit (Leiden, Amsterdam, Groningen)

De huidige kwaliteit van de opleidingen ken ik niet. Is te lang geleden dat ik hiermee te maken heb gehad (>30 jaar geleden) in de familie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MIT, zonder meer... Als je daar je graad behaalt, ben je binnen.

http://web.mit.edu/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon po een plaats waar je je kan ontspanen en tot rust komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eens kijken op de open dagen. Dat is voor iedereen anders.
De splitsing technische wiskunde en de 'gewone' wiskunde is wel van belang. Op een universiteit kun je ook wel toegepast doen, maar of je op een TU ook zuivere wiskunde kunt studeren weet ik niet.

Met al die samenwerking tussen universiteiten tegenwoordig kun je alle vakken overal studeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elsevier doet elk jaar een onderzoek, kijk daar eens naar.
Maar alle Nederlandse Universiteiten zijn goed. Het belangrijkste is dat je kijkt naar de opbouw van de studie, de kan per universiteit erg verschillen. Kijk daar goed naar, zodat je ergens komt waar je succesvol kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RU nymegen heeft veel positieve recensie. Bovendien staat Radboud Universiteit Nijmegen in de top 20 beste universiteiten van Europa!