Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat van onderstaand kranten bericht te denken?

Het bericht staat zowel in de telegraaf als het AD

LONDEN - Is dit een UFO die achterna wordt gezeten door twee gevechtsvliegtuigen? De video zou gemaakt zijn bij een tankstation aan de M5 in West Midlands in het Verenigd Koninkrijk.

Het voorwerp lijkt alvast op een UFO . De videomaker focust ook op twee gevechtsvliegtuigen in die 'de UFO' achtervolgen. Nick Pope, voormalig medewerker van de Britse Defensie en UFO-expert, zei aan The Sun: "Dit is één van de beste video's ooit die hij zag".

"Het zou om een soort testvlucht kunnen gaan van een geheim project, maar dat doe je normaal niet overdag. Dit kan dus even goed 'the real thing' zijn, een UFO in ons luchtruim en een militair toestel dat opgeroepen werd om het te onderscheppen, nadat de UFO op de radar gespot werd."

Het Britse leger bevestigt dat het inderdaad een gevechtsvliegtuig zou inzetten om elke bedreiging via het luchtruim te bestrijden, maar wil geen commentaar geven op de beelden van deze video, die werd geschoten door een anonieme cameraman.

http://www.youtube.com/watch?v=LXm3HwtvTKA&feature=player_embedded

Is dit nep, of gaat er nu meer bekend worden?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tsja!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

tja, denk ervan wat je wilt. Maar in de loop der jaren staan er wel vaker van zulke berichtjes. Zolang er geen bewijs is dat het allemaal echt is, zeg ik dat het nep is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Wat ervan te denken?

Het is komkommertijd, dat is zeker, de video is 100% nep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij is het een vliegende buitenaardse komkommer...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebben ze geen strikte EU-regels die verbieden dat vliegende komkommers zich voordoen als UFO?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar hoe zou de buitenaardse komkommerbestuurder dat moeten weten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die dient zich uiteraard aan te passen aan de lokale regels en hij dient de wet dus te kennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@mlodewijk: geen idee! @Loenie: Dan is het wel een hele grote frisbee, zeker ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hij nep is dat straalt er duidelijk vanaf. Er wordt gesproken over een 'chase' (achtervolging), maar die wordt gemakshalve maar niet in beeld gebracht, de schijf ziet er wel heel erg nep uit, zo kan ik nog wel even doorgaan, het is gewoon een dertienduizend-in-een-dozijn hoaxfilmpje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ufo's bestaan niet grapjassen wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat wil je daarmee zeggen Pijpmans?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allemaal trucage wat ik je brom.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar heeft het alle schijn van inderdaad.
Weet je op niburu.nl staan elke dag wel van zulke berichten.
Veel mensen zien wat,maar velen willen het niet zien.
En met de huidige technieken is zo,n filmpje ook zo in elkaar te zetten.
Maar ik blijf het interessant vinden.
Maar het meeste gaat de doofpot in,en wil het echt een keer in het nieuws komen dan zal er een neer moeten storten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja is altijd moeilijk te zeggen met de bewerkingsprogramma's van tegenwoordig. Het enige wat mij opvalt is dat de overgang van die straaljagers naar die UFO een beetje vreemd verloopt op 0:22. Maar ik ben geen expert, dus mijn mening is niet erg boeiend op dit vlak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat filmpje is zoals hierboven al gezegd is, nep. Het is te makkelijk in elkaar gezet en de beelden (van de ufo) worden inderdaad herhaald.

Maar om je vraag gewoon nog simpeler te beantwoorden:

"Heb je nou nooit jezelf afgevraagd waarom wij er zélf noooooit één zien?"

-----
En om 'm toch even te delen: Als er al aliens zijn en ze doen het zo:
http://www.youtube.com/watch?v=q_JKzRy1XKM

..dan hebben we weinig te vrezen ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hartstikke nep.

Een donker ovaaltje tegen een blauwe lucht,
is zelfs voor een amateurfilmer te neppen,
met een beetje programma.

Leuk gecombineerd met die vliegtuigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
mijn enige vraag is waarom hij niet meteen focust op de schijf. als de video begint zie je duidelijk een schijf in de lucht en hij zoomt er naast op in. deze camera man is of zelf alien of het is nep, want hij heeft geen menselijk instinct. en zoals bovenaan gezegd: het is komkommertijd.

PS. kijk eens naar de kwaliteit van het filmpje. je zou niet zomaar een zwart gat zien, maar een heus object naar mijn mening. leuk geprobeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zoals ik het zie is het nep, die twee vliegtuigen zitten zo netjes secuur onder elkaar... en die ufo je ziet niks een rond schijfje dat is allang achterhaald hoe ze dat kunnen doen in een filmpje;))) maak je niet ongerust we zijn nog steeds alleen op de wereld...(wat klinkt dat zo alleen hahaha)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing