Kan je met winterbanden rijden op een laagje ijs?

Zonder steeds te haperen met je auto?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Nee, 't zal meer glijden/slippen worden. Van rijden kan je dus niet spreken. Banden voorzien van 'spikes' zouden in dit geval oplossing bieden.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja.

Dat kan net zoals met gewone banden, wel dient men heel voorzichtig te werk te gaan, de auto zit zo in een slip.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het probleem. Door dit soort items denkt men veiliger te rijden, echter het echte veiliger rijden zit tussen de oren
Je zal met winterbanden meer grip hebben dan met zomerbanden, maar je zult nog steeds weg kunnen slippen. Bij het optrekken met sneeuw en ijs is het vaak beter ESP e.d. uit te schakelen, aangezien je dan beter wegkomt (en minder hapert).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan.
ikzelf heb geen winterbanden en toen ik in een auto met winterbanden een bocht nam die helemaal opgevroren was met is voelde ik dat de banden goed grip hadden.

Toegevoegd na 34 seconden:
*is = ijs