Hebben apen ook ADHD?

Als mensen van de apen afstammen en mensen ook ADHD kunnen hebben kunnen apen dat dan ook

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je redenering klopt totaal niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wordt zo moe van dat, de mensen van de apen af gedoe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is dat de laatste tijd met dit soort vragen?
En nee,dom-dom's,we stammen NIET van de apen af!!
Pfffff....

Het beste antwoord

ten eerste stammen wij niet af van de apen zoals we ze nu kennen.

Zowel de apen als wijzelf zijn juist VERSCHILLENDE afsplitsingen van één levensvorm langer geleden die aap/mensachtig te noemen was, zeg maar als verschillende twijgen aan de tak van een boom

andere dieren zijn weer andere takken aan die boom zo zit alles aan elkaar vast

Lees verder voor de grap eens het bijgevoegde artikel over ADHD, dat wordt zelfs bij mensen niet bij alle groeperingen niet op dezelfde manier herkend

Maar omdat wij verschillende twijgen zijn aan een tak is het niet zo simpel om bij elke kwaal dan maar aan te nemen dat beide groepen die hebben.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel
Maar hadden die afstam apen dan ADHD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel

Andere antwoorden (2)

Als je apen met z'n veel te velen op een te kleine rots zet en hele hoge eisen stelt aan hun sociaal gedrag, zitten er vast wel een paar tussen waar je ADHD-kenmerken aan kunt toekennen met een beetje slechte wil.

Mensen stammen niet van de apen af, mensen en apen hebben een gemeenschappelijke voorouder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord
Bij alle dieren kan je onderscheid maken tussen 'ondernemend' en 'niet ondernemend'. Ook bij de zogenaamd 'lagere' diersoorten, zoals bijvoorbeeld slakken, is een dergelijk verschil in gedrag waarneembaar. Maar jouw redenering klopt verder niet....