Definitie:
1]het kort en duidelijk noemen wat iets is, in alle gevallen, altijd!
2]samenvattende omschrijving van de kenmerken van een begrip, zodat het niet met een ander kan worden verward;

Ook:
1) Begripsbepaling 2) Begripsomschrijving 3) Bepaling 4) Bindende uitspraak 5) Juiste bepaling 6) Juiste omschrijving 7) Natuurlijke omschrijving 8) Nauwkeurig omschrijving 9) Nauwkeurige begripsbepaling 10) Omschrijving
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor

Een definitie staat vast.
Een betekenis, wat voor waarde iemand hecht aan iets, dat is subjectief en staat dus niet vast.

Toegevoegd na 6 minuten:
betekenis:
wat je met iets bedoelt, waar iets voor staat.
wat je belangrijk vindt.

Ook:
betekenis
1) Aanvaarding 2) Bedoeling 3) Beduidenis 4) Beduiding 5) Begrip 6) Belang 7) Belangrijkheid 9) Datgene wat een woord wil zeggen 10) Dimensie 11) Draagwijdte
12) Gewicht 13) Inhoud 14) Invloed 15) Kracht
16) Macht
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoor
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niets, het zijn synoniemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Definitie is de vaststelling de omschrijving van je onderwerp. De betekenis is wat je ermee kunt doen, met je onderwerp.
B.v. een hark is een houten steel, met een ijzeren getande reep eraan bevestigd (het is maar een voorbeeld).
De betekenis van de hark is, dat je niet met je vinger de grond hoeft te bewerken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betekenis van een rood stoplicht is dat je moet stoppen.
De definitie van een rood stoplicht is "een kast met drie gekleurde glazen, rood, oranje, groen, waarvan de lamp achter het rode glas brandt"

De betekenis van een knipoog, is iets anders dan de definitie "het opvallend openen en sluiten van 1 oog, met de bedoeling iemand anders daarmee iets te laten blijken of mede te delen."

Zoiets.