Hoe wordt in beslag genomen vuurwerk vernietigd?

Geregeld lees ik in de media dat in beslag genomen (illegaal) vuurwerk wordt vernietigd. Hoe gaat dat vernietigen in zijn werk? Gebeurt dat d.m.v. een verbrandingsoven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Frimu2
9 jaar geleden
Onbewerkt een verbrandings oven lijkt me niet verstandig, ivm ontploffings gevaar.
Ik schat in dat het met water en extra papier, tot pulp gedraaid word.
Zodat het geleidelijker verbrand kan worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of de EOD gaat er mee spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=ryzLdZQlzLs

Het beste antwoord

Alle vuurwerk dat in beslag is genomen wordt afgevoerd naar de Dienst der Domeinen. Daarvandaan wordt het naar verbrandingsovens in Duitsland getransporteerd voor vernietiging.
Amadea