Voor welke natuurramp zijn mensen het bangste?

is er een natuurramp die al dreigt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ziektes. En dat dreigt continue, vooral door de intensieve dier/veeteelt en genenmanipulatie uit winstbejag i.p.v. uit levenskwaliteitsoogpunt: zo is mais genetisch gemanipuleerd zodat ze kortere stengels hebben en er meer groeienergie naar 't graan zelf gaat.
Vervolgens zijn er daardoor heel veel extra chemicaliën (roundup) nodig om de insecten die op de grond leven, bij 't graan zelf vandaan te houden. Die chemicaliën worden massaal gebruikt. Zonder meer een natuurramp die nu aan de gang is.
Een andere natuurramp die nu bijv. aan de gang is, is de plastic soep.

Toegevoegd na 51 seconden:
Mais bedoelde ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Genetische manipulatie is nodig om het wereldwijde voedsel probleem de baas te blijven, zeker zitten hier ook risico's aan en ook misbruik (roundup)
Dit wordt echter gebruikt om ongewenste planten te doden en niet de schadelijke insecten.
Genetische manupilatie heeft ook erg veel voordelen en daar profiteren we allemaal al jaren van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de plastic soep vind ik ook heel beangstigend. Als je nagaat dat alle leven uit zee is voortgekomen.
Rieneke1
14 jaar geleden
we krijgen regelmatig noordse stormvogels binnen.
prachtige vogels, maar ze eten niet.
als je ze opensnijdt, blijkt hun maag vol plastic te zitten :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst:
Het voordeel, als de mens de 'evolutie' een handje helpt, is dat we nog meer mensen op deze aarde kunnen proppen. Persoonlijk lijkt mij dat erg onverstandig, omdat we al (naar mijn mening) kampen met massale overbevolking. In welk opzicht vind ik 't dan overbevolkt? Nou, in 't opzicht dat er te weinig 'natuur' overblijft per mens. Vooral daarom vraag ik mij af of 't wel slim is om de stengels genetisch zo te manipuleren dat ze korter worden. Ik had trouwens gelezen dat 't effect van die kortere stengels was dat er veel extra bestrijdingsmiddelen nodig zijn om de insecten (die vooral op de grond leven) bij de vrucht weg te houden. Ook had ik gelezen dat dat dan om middelen ging waar copyright op rustte. En dat iedereen geld aan 't zelfde bedrijf moest betalen om door te kunnen gaan met die gewassen (om te kunnen blijven concurreren met dit product die meer opbrengst heeft, maar dus wel voor extra chemicaliën zorgen - dan denk ik ook aan de massale bijensterfte bijvoorbeeld). Maar misschien had ik de koppeling met roundup niet goed onthouden, misschien betrof 't een ander middel. Of dat roundup was nodig om 'onkruid' tegen te houden, en dat dat als neveneffect heeft dat er ook minder vraatzuchtige insecten overblijven. Of dat dat roundup nodig is omdat onkruid, nu men kortere stengels gebruikt, moet worden vernietigd omdat 't anders meer zonlicht inpikt. Enfin, dat genetische manipulatie nodig is om het wereldwijde voedsel probleem de baas te blijven, daar ben ik 't niet mee eens. Ook omdat 't slechts een paar grote bedrijven zijn die daar massaal geld aan verdienen. Want wij zijn als samenleving niet in staat om inkomsten eerlijk te verdelen. Maar hoofdzakelijk ben ik 't er niet mee eens, omdat ik vind dat de bevolking helemaal niet verder moet groeien (tenminste niet hier op aarde - het moet eerst maar ten uitvoer worden gebracht dat mensen op andere hemellichamen geheel zelfstandig kunnen overleven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het voordeel moest zijn: Het 'voordeel'.
;)

Andere antwoorden (18)

Dat de wereld vergaat.

Of iets wat heel veeeeeel levens verwoest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is allemaal even bangstigend,afhankelijk van welk risicogebied je woont.

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik bedoel beangstigend:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aardbevingen. Je weet nooit hoe heftig deze kunnen zijn, bovendien weet je ook nooit hoe lang het duurt.
Vaak veel slachtoffers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was even bang voor een nieuwe ijstijd, maar die is gelukkig afgeblazen; de Golfstroom draait weer als een tierelier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, maar is niet helemaal waar, want de golfstroom is beetje van slag.
De natuur is in staat in een enkel kort moment alle leven op aarde te vernietigen, het zal komen uit het heelal.
Voor die tijd zullen virussen een groot deel van de mensheid doden en die angst wordt ieder jaar groter.
En die dreiging is er al een tijdje : Sars, embola, vogelgriep, varkensgriep enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een inslag van een meteoriet bv,in deze tijd voorspelbaar maar niet onafwendbaar.+1
Global warming en zijn gevolgen voor de toekomst
Volgens mij wordt op dit moment het meest geld hier aan uitgegeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om de gevolgen hiervan te voorkomen ( dijken verhogen, onderzoek, overgaan op alternatieve energie etc.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben bang voor een echte 'mean mother***' pandemie waarbij je iedereen om je heen die je lief is, ellendig ziet sterven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ouder worden zit in de menselijke natuur. En de consequentie daar van is het overlijden en dat is voor de mens de ergste natuurramp,al zal het niet veel invloed hebben op de rest der mensheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yes, een prachtig plaatje, dankjewel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat snap ik niet zo goed, dat sterven de grootste natuurramp zou zijn. Niet iedereen is bang voor de dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoeveel zijn dat er ,dacht je? als ik zeg,dat 99,99999999% wel bang voor de dood is zit ik er m.i. niet ver naast.
Iedereen is verschillend, dus iedereen heeft zijn eigen angst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Broeikaseffect, opwarming van de aarde!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben altijd bang geweest voor overstromingen..weet ook niet waarom..andere rampen zijn ook vreselijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en dat misschien nimmer op komt dagen....

Laten we toch maar bewust leven.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederland hoef je niet zo bang te zijn voor natuurrampen. Hoewel op sommige plaatsen je veel kans hebt dat om de paar jaar je huis overstroomt. Dus snap ik niet dat er zo veel huizen op dat soort plekken gebouwd worden.

Sommige mensen vinden hevige sneeuwval al een natuurramp.

Maar ik denk dat de meeste mensen zich bang hebben laten maken voor het gevaar van opwarming van de aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aardbeving. Het worden er steeds meer. In haïti. In Chili.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke natuurramp is een RAMP vooral als je naasten die je lief heb overlijden en je spullen kwijtraak. Ik denk dat er niet 1 is waar voor de mensen het bangst voor zijn. Maar dat iedere ramp op zich zelf staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze zon wordt hierin vaak vergeten Pruts.

Stel je eens voor dat die er plotsklaps niet meer zou zijn, zou zo maar kunnen.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Zonnevlam die recht op aarde afkomt...

De gevolgen zijn erger dan je denkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende aardbevingen met als eventueel gevolg vulkaanuitbarstingen en tunami's liggen al in het verschiet.