kun je zonder wonden door ramen springen?

ik zie dat regelmatig op de tv.
ze hebben dan geen wonden.
mij lijkt het wel gevaarlijk met glas.
ook om het te filmen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De filmruiten worden van een soort suiker gemaakt, dus niet zo gevaarlijk als glas. Ik heb het jaren geleden eens in een documentaire gezien, maar weet helaas niet meer welke dat was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het is mogelijk ongeschonden door ramen te springen. Het is op diverse manieren mogelijk om te zorgen dat glasscherven of punten je niet snijden. Ook het vallen op de scherven is mogelijk zonder wonden.
Echter het is waarschijnlijk dat je wel wonden oploopt.

Daarbij gebruiken ze in films vaak plastic, dun veiligheidsglas of met de computer geanimeerd glas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In films gebruiken ze geen echt glas. Ze maken een nep-raam van o.a. suiker. Daarom kun je er zonder gewond te raken doorheen sprinken. Dit nepglas gebruiken ze ook als iemand in een film met een glas in zijn gezicht wordt geslagen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is levensgevaarlijk om door glas te springen; zeker met dubbelglas dat tegenwoordig overal voorkomt, is de kans groot dat je een slagaderlijke bloeding oploopt door glas dat in de sponning blijft zitten. Mocht je ooit in de situatie verkeren dat je door een gesloten raam of deur moet, trap deze dan eerst in, liefst met een gordijn ertussen en (als je de tijd hebt) haal de uitstekende glasscherven weg.
In de film gebruiken ze glas dat verbrokkelt in ongevaarlijke stukjes glas. Ook heb ik wel gehoord dat ze een soort van suikerglas gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de ruiten uit die ramen verwijderd zijn, is dat geen probleem, mits de ramen zich op de begane grond bevinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk in eerste instantie moet het natuurlijk wel lukken:)
http://zurevla.nl/2010/01/17/spring-uit-het-raam/
En in films zijn ze altijd van suiker en springen mensen die speciaal getraind zijn door die ramen heen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt ook aan je lichaamsbouw, lange mensen kunnen op meer plekken gewond raken. op tv is dat nep, en zelfs dan word het vaak door stuntmannen gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook mét wonden door ramen springen, maar dat zou ik je niet aanraden. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Glas kun je ook harden, het valt dan niet in grote stukken uiteen, maar brokkelt in kleine, niet gevaarlijke stukjes kapot.