Weet iemand kikkervisvoer waar geen jodium in zit?

Absoluut geen jodium :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
Cryofiel
10 jaar geleden
Waarom geen jodium? Wil je ze opzadelen met een jodiumtekort, zodat hun hele lichaam schreeuwt naar "kikker worden", maar ze dat niet kunnen omdat ze een jodiumgebrek hebben?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil de werking van het hormoon thyroxine onderzoeken. Zoals de theorie suggereert zullen ze zonder jodium niet metanorfoseren, maar zal wanneer jodium toegevoegt wordt de metamorfose onmiddelijk op gang gezet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, dus blijkbaar weet je al wat er gaat gebeuren, waarom deze dierproef nog uitvoeren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon voor de kick? Ik vind het persoonlijk nogal bruut om dat te doen. Lijkt me geen pretje voor die kikkervisjes dan...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bruut? Geen pretje? Daar merken ze helemaal niks van. Sterker nog: in de natuur gebeurt het ook dat een aantal kikkervisjes kikkervis blijft en overwintert, om het volgende jaar een voorsprong te hebben. Er is niks bruut aan, en ik vind het interessant om te doen. De kikkervisjes zullen volgende lente gewoon kikker worden. En nee, ik weet niel wat er gaat gebeuren, ik heb alleen een hypotese. Bij bijvoorbeeld de axolotl werkt het zo, ik wil onderzoeken of hetzelfde geldt voot de kikker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niemand?

Antwoorden (1)

Kikkervisvoer zonder Jodium...............hm niet in de kant en klaar oplossingen.
Maar dat is in de vrije natuur ook niet veel anders.
Denk bijvoorbeeld maar aan algen.
Zelfs daar zit jodium in.
Jodium is een natuurlijk product wat nagenoeg overal in voorkomt.