Hoe voer je een nul meting uit bij een groep die het uit voeren element nog niet kan?

Ik wil onderzoek doen naar het effect van videofeedback op uitvoering de flak flik. Om het beginniveau te meten moet ik een nulmeting doen. Maar als ik de groep (studenten) het zomaar laat doen is het onverantwoord in verband met de veiligheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

In dit geval heb je strikt genomen de nulmeting al gedaan: ze kunnen het niet. (hoe weet je dat eigenlijk?) De praktische nulmeting is het aanvangsniveau zonder videofeedback (dat is de variabele die je gaat toevoegen en waarvan je effect wil meten). Na de eerste instructie zul je het ze een keer laten doen - die eerste keer is de nulmeting, nog zonder videofeedback. Je wil immers de effecten van videofeedback meten, dus moet die nog niet zijn gegeven. Met de volgende metingen kun je de effecten van de videofeedback meten. Denk erom dat je dat alleen kunt doen als je een controlegroep hebt die geen videofeedback krijgt of kreeg, hoe zie je anders effectverschil?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100