Waarom slapen mensen met een kussen?

Baby's slapen toch ook niet op een kussen. Ik zou nu niet meer zonder kussen kunnen slapen omdat ik het gewend ben...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
af en toe is het heerlijk om ff zonder kussen te slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan blijven we met al die slopen zitten :)
goeie vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slaap nooit met kussen

Het beste antwoord

Nekondersteuning is de beste manier om een goede lighouding te bewerkstelligen. Want door niet
alleen het hoofd, maar juist ook de nekholte te ondersteunen, wordt de stand van de wervelkolom gecorrigeerd en worden de spieren ontlast. Niet alleen kun je daardoor beter ontspannen, maar
ook voorkom je hoofdpijn- of spierpijnklachten, die van een verkeerde lighouding het gevolg kunnen zijn.

Baby's slapen vaak op een hardere ondergrand dan volwassenen. Hiermee wordt voorkomen dat dat een baby zou kunnen stikken. Tevens is de nekholte nog niet zo doorontwikket (vorm en afmetingen) om deze te moeten corrigeren.
Welterusten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

om de ruggenwervel recht te houden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En baby's dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babies slapen vaak op hun buik of rug, dan is de ruggegraat rechter dan wanneer je zoals veel volwassenen op je zij slaapt. Bovendien zijn bij babies de verhoudingen nog anders EN is alles soepeler.
mensen slapen met een kussen om de ruggenwervel recht te houden, en het ligt natuurlijk gewoon lekker.
baby's slapen niet op een kussen, omdat ze dan met hun gezicht erin zouden kunnen stikken.
dat hebben (de meeste) ouders liever niet, dus vandaar dat baby's niet met een kussen slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"dat hebben (de meeste) ouders liever niet" hahaha
Waarom volwassenen met een kussen lekkerder liggen dan zonder is hierboven al beantwoord.

Baby's en kinderen kunnen makkelijker zonder kussen slapen omdat hun hoofd in verhouding groter is. Bij baby's maakt het hoofd ongeveer 1/3 van hun lichaamslengte uit. De diameter van het hoofd is ongeveer gelijk aan die van het lichaam. Naarmate het kind ouder wordt groeit het hoofd minder hard dan de rest van het lijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoofd van baby is zo groot in verhouding dat er geen kussen nodig is om een comfortabele slaaphouding te verkrijgen , met het oog op de positie van hoofd t.o.v. wervelkolom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen babis maar ik slaap ook regelmatig zonder kus. Som is wel lekker zonder kus. Je moet het gewoon van houden. Het verschild gewoon per persoon...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is wat je gewend bent.