Niet meer interessant genoeg: al meer dan genoeg onderzoek gedaan op de maan, waardoor een fysieke aanwezigheid niet meer nodig is.

Te duur: De ruimte in gaan kost een hoop, dus dan moet het de reis wel waard zijn.

Onnodig risico: Gezien de voorgaande punten, is het ook een groot risico om mensen "zinloos" naar de maan te brengen en terug.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Europa smeedt samen met China plannen om een maanbasis te bouwen. Tusk heeft ook plannen in die richting. https://www.techpulse.be/nieuws/214646/europa-en-china-willen-samen-maanbasis-bouwen/
https://newscientist.nl/nieuws/elon-musk-onthult-plannen-voor-nieuwe-maanbasis-en-marsmissie/

Andere antwoorden (1)

Omdat we op dit moment nog niet de technologie hebben om een langer verblijf op de maan mogelijk te maken, en een kortdurend verblijf (zoals in het Apollo-tijdperk) geen toegevoegde waarde heeft ten opzichte van de kosten die het met zich meebrengt. Er zijn volop plannen om weer met mensen naar de maan te gaan en daar bijv. delfstoffen te winnen, of een 'tussenstation' te bouewen voor verdere reizen (Mars). Om dat te realiseren moeten mensen langdurig op de maan kunnen verblijven.
Mocht je eens bij Space Expo in Noordwijk komen (van harte aanbevolen als ruimtevaart je interesse heeft), maak dan vooral de excursie naar het Estec-complex, daar kun je o.a. zien hoe er gewerkt wordt aan bouwconstructies voor langdurige bewoning van de maan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
+ Dit lijkt me het beste antwoord!