wat weegt 150ml deodorant ?

een complete spuitbus van 150ml weegt maar 120gram

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (1)

Daarvoor met je de soortelijke massa weten, heet ook wel de dichtheid. Dat is kg/liter.
Water heeft een dichtheid van 1, dus 1 kilogram water is 1 liter. Als jouw deo voor 100% uit water bestond dan zou tmaster gelijk hebben.
Maar het bestaat niet uit water. Maar uit een boel andere stoffen, waarvan ik niet weet welke dat zijn en dus ook niet de dichtheid van weet.
Maar ik vermoed dat er iets van alcohol in zit, of een vergelijkbare vluchtige stof zodat het snel opdroogt.
En de soortelijke massa van bijvoorbeeld alcohol is lager dan 1, iets van 0.8. Daardoor kan het zijn de je 150 ml hebt en dat het maar 0.8*150 = 120 gram weegt.

Om zeker te weten wat de dichtheid van het mengsel van de deo is, zou je de volle deo moeten wegen. En eentje die helemaal leeg is. Het verschil is precies het gewicht van de inhoud. Je weet dan het volume en het gewicht en als je dan het gewicht deel door het volume heb je weer de dichtheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Ik denk dat in dit geval 150ml het volume van de spuitbus is.
Voor een deel gevuld met een "waterachtige" vloeistof met een gasbel erboven.