Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaan er bewegende beelden van de Marianentrog?

Zijn er beelden van de Marianentrog?
De Marianentrog is het diepste punt op aarde (ruim 11 km diep) en ik dacht, er zijn beelden uit het heelal, we zijn op de maan geweest maar zijn er ook beelden van het diepste punt op aarde?
En waar kan ik die dan vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
798

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

We weten inderdaad meer over het oppervlakte van de maan dan van onze diepzee.
De onbemande onderzeeër Nereus heeft juni 2009 het Challenger Deep in de Marianentrog bereikt. Tot nu toe hebben slechts twee andere voertuigen het diepste punt van de Marianentrog bereikt. De duikers Jacques Piccard en Don Walsh daalden in 1960 af in een capsulevormige onderzeeër met de naam Trieste. De Japanse robot Kaiko bereikte in 1995 en 1998 het laagste punt op aarde.

We hebben vooral foto's omdat het lang aanzetten van lampen op robots voor het maken van een film te weinig kans geeft om iets interessants te zien.
De Nereus maakte 1 foto. Da's wel errug weinig. :-)

Hier nog een link naar de Kaiko.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaand filmpje zin dit beelden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dat echt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag ik mij ook af, maar het ziet er professioneel uit. Wie het weet mag het zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch,dat je niets ziet of hoort over een camera,die ook zo diep mee gaat. Het lijkt mij nep!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ voor het filmpje maar het is nep.
Net wat Moolkeesje schrijft, je hoort niets over de camera. Een leuke stunt van Alfa Romeo maar een camera is nog sneller kapot onder die druk dan een reclamebord die volop is getest.
Het lijkt me dat iedere camera,die naar beneden wordt gelaten de reis niet overleeft,omdat de druk op deze diepte zo enorm is,dat de camera verpletterd wordt,voordat hij de bodem bereikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding