Wat is de hoogst ooit gemeten temperatuur in Nederland, en waar was dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29 graden in mijn slaapkamer op dit moment... Toegevoegd na 55 seconden:
Sorry, je hebt niks aan dit antwoord maar ben een beetje baldadig door de hitte...

Het beste antwoord

De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 ºC op 23 augustus 1944 in Warnsveld. In Maastricht werd op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 ºC genoteerd. In de zomers van 1986 en 1990 zijn maximumtemperaturen van 37 ºC gemeten op weerstations in het zuiden van Nederland. In 1994 werd op 24 juli in Gilze-Rijen een temperatuur van 35,5 ºC gemeten en op 4 augustus noteerde Volkel de hoogste temperatuur: 36,3 ºC
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een bliksem geeft de hoogste temperatuur, miljoenen graden heet. In elke onweersbui kan het gemeten worden in Nederland en overal daarbuiten.

Wie zegt mij dat de vraagsteller de weerstemperatuur bedoeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoogste temperatuur die ooit, op een betrouwbare manier, werd gemeten op een KMI-station in de Zuidelijke Nederlanden bedraagt 38,8 ºC in Ukkel op 27 juni 1947. De hoogste temperatuur op de luchtmachtbasis van Kleine Brogel in
de Belgische Kempen, waar men sinds 1954 waarnemingen doet, bedroeg 38,2 ºC en werd gemeten op 20 augustus 2009
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was dat in IJmuiden 1.100 tot 1.300 graden celcius, bij het smelten van ijzer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht altijd dat ijzer bij een nog hogere temperatuur smolt, maar goed gezien +je