Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de hoogst ooit gemeten temperatuur in Nederland, en waar was dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29 graden in mijn slaapkamer op dit moment... Toegevoegd na 55 seconden:
Sorry, je hebt niks aan dit antwoord maar ben een beetje baldadig door de hitte...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 ºC op 23 augustus 1944 in Warnsveld. In Maastricht werd op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 ºC genoteerd. In de zomers van 1986 en 1990 zijn maximumtemperaturen van 37 ºC gemeten op weerstations in het zuiden van Nederland. In 1994 werd op 24 juli in Gilze-Rijen een temperatuur van 35,5 ºC gemeten en op 4 augustus noteerde Volkel de hoogste temperatuur: 36,3 ºC
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een bliksem geeft de hoogste temperatuur, miljoenen graden heet. In elke onweersbui kan het gemeten worden in Nederland en overal daarbuiten.

Wie zegt mij dat de vraagsteller de weerstemperatuur bedoeld?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoogste temperatuur die ooit, op een betrouwbare manier, werd gemeten op een KMI-station in de Zuidelijke Nederlanden bedraagt 38,8 ºC in Ukkel op 27 juni 1947. De hoogste temperatuur op de luchtmachtbasis van Kleine Brogel in
de Belgische Kempen, waar men sinds 1954 waarnemingen doet, bedroeg 38,2 ºC en werd gemeten op 20 augustus 2009
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij was dat in IJmuiden 1.100 tot 1.300 graden celcius, bij het smelten van ijzer...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dacht altijd dat ijzer bij een nog hogere temperatuur smolt, maar goed gezien +je

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding