Waar kan ik heen met mijn ideeen over de natuurkunde?

Ik vraag me af, waar ik heen kan gaan om mijn ideeen over de ruimte-tijd te delen. Dus ik bedoel; ik heb heel wat nieuwe ideeen over het principe ruimte-tijd in de natuurkunde, maar waar kan ik dit delen? De universiteit? Het internet (In de hoop dat mijn ideeen niet gejat worden)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je als natuurkundige opgeleid was, dan zou je het via je oude universiteit kunnen spelen. Dan is het handig om eerst een docent aan te spreken die je al kent en die je kan vertrouwen. Maar als je een opleiding had in die richting zou je wel weten hoe je het kan publiceren.

Als onopgeleide in dit vakgebied is het heel erg moeilijk om serieus genomen te worden. Het is dan zaak om iemand mee te krijgen die wel status heeft in dat vakgebied. Je moet het natuurlijk eerst door een professional laten nakijken, anders weet je niet of het wel klopt. Als iemand met een beetje status je hierin steunt, dan kun je het eerst proberen te publiceren in het vakblad. Als dat niet lukt, kan je het onder je eigen naam publiceren. Volgens mij is het dan automatisch jouw intellectuele gedachtengoed en mag niemand het zomaar 'jatten'. Als het baanbrekend is en het klopt allemaal, dan wordt er waarschijnlijk vanzelf uit je paper gequote en/of contact met je opgenomen. Met google scholar kan je zien hoe vaak iemand of een paper gequote is.

Overigens kan je alleen verdienen op wetenschappelijke ontdekkingen als die ontdekking een praktische toepassing heeft voor producten. Als je een wetenschapper bent, kan je ook eventueel geld/subsidie proberen te krijgen voor meer onderzoek.

Ik vraag mij natuurlijk nu wel heel erg af wat je ontdekt denkt te hebben, maar ik snap dat je dat hier niet uit de doeken gaat doen (alhoewel ik het wel leuk zou vinden als je zou beschrijven waarover je precies iets hebt ontdekt, dan hoef je niet weg te geven hoe het werkt etc). Het zou in ieder geval zeker bijzonder zijn als een amateur of 'hobbyist' een ontdekking doet over ruimte-tijd principe.

Toegevoegd na 4 minuten:
Toevoeging: Als je alleen je ideeen kwijt wil en je hebt geen concrete ontdekking oid gedaan, maar je wil dat er op een andere dan de bestaande manieren over gebrainstomrd wordt, kan je evt proberen een denktank aan te schrijven. De meeste univesiteiten hebben die wel en anders is er ook een nationale denktank (ff google). Dan krijg je er in de regel niks voor, maar heb je wel je bijdrage geleverd
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een idee van mij, die onder de categorie tijd valt : 'Tijd is een manipuleerbaar, creeerbaar en 'vernietigbaar' verschijnsel, wat ook nog is valt te bewijzen. Wat tot gevolg van deze ontdekking heeft geleid > Alles gebeurt tegelijk in het gehele universum. Hoe? Wat? Kan ik helaas nog niet vertellen. Ik weet echt niet waar ik dit kan publiceren, want ik ben nog maar een 'amateur' ofterwijl niet opgeleid.
(Sorry voor grammaticale incorrectheid, bericht is via de mobiel verzonden)
ronron1212
10 jaar geleden
her45 bewijzen dat is de kunst als je de theorie kunt aantonen en bewijzen dan kun je publiceren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bewijs zit hem in experimenten. Datgene wat de theorie voorspelt moet zichtbaar zijn in de natuur, zoals bijvoorbeeld recentelijk met de inflatie theorie, dat heeft meet dan 40 jaar geduurd en het laatste woord is nog niet gezegd! Bereid je voor op teleurstellingen, het is niet eenvoudig.
Zet je ideeën juist op internet -maar zorg voor een robuuste site. Dan kan iedereen ook over 10 jaar nog zien, dat het jouw ideeën waren. Bovendien, dat geeft dan de kans dat iemand anders jouw ideeën verder uitwerkt.