Wordt je met warm weer sneller bruin dan met kouder weer?

Gisteren 30 celsius en vandaag 20 celsius.
De lucht is net zo strak blauw als gisteren. Alleen de wind komt nu uit het westen en is daardoor 10 graden lager.
Word ik even snel bruin als gisteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Bruin worden heeft niets met warmte te maken, maar met de sterkte van de zon, de hoeveelheid UV straling. Je hebt dus grote kans dat je vandaag verkleurd of zelfs verbrandt. Een zonbescherming is geen overbodige luxe.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
anneliez
10 jaar geleden
vooral als de wind koeler is, merk je niet dat je verbrandt, omdat de wind je afkoelt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, wind is verradelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook makkelijk verbranden op de skipiste. Daar wordt veel uv-straling gereflecteerd, dus komt de straling van elke kant, op het water netzo.