Wat is het kleinste, voor het menselijk oog zichtbare object?

Dus, wat is het kleinste wat er bestaat wat we met het blote oog kunnen zien?

Toegevoegd na 1 uur:
Menselijk oog van een gemiddeld persoon zonder bril.
Een haar is een goed voorbeeld. Is er iets kleiners?
Dus geen maten en verhoudingen maar voorbeelden van objecten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
9K

Antwoorden (2)

Snelle vertaling van onderstaand bronfragment:
Experts geloven dat het blote oog - een normaal oog met gewone visus en zonder hulpmiddelen - objecten kan zien tot ongeveer 0,1 millimeter.

Experts believe that the naked eye — a normal eye with regular vision and unaided by any other tools — can see objects as small as about 0.1 millimeters.http://wonderopolis.org/wonder/what-is-the-smallest-thing-you-can-see/#sthash.fRGiF3hi.dpuf
10 jaar geleden
Dat hangt helemaal af van de persoon, de leeftijd en het geslacht.
Een haar is meestal nog goed te zien.
Dat is ongeveer 40 micrometer, ofwel 0,04 mm.
Reddie