Wat is de techniek en wetenschap achter een vetmagneet?

https://www.bol.com/nl/p/vet-magneet-voor-verwijderen-van-vet-tijdens-koken-16x10x11-cm-zwart-zilver-verwijder-ronddrijvend-vet-vetmagneet-koken-kook-accessoires/9200000095068981/?bltgh=nRO9pnoEvJu-r8iTXYJMKQ.vaCw9WvEFx9YRRx1ER9K7g_0_3.8.ProductTitle

Dus hoe kan een magneet vet uit filteren waar immers geen metaal in zit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
"Magneet" wordt in dit geval niet gebruikt als magnetisme maar als in aantrekken.
Diir koeling (stollen) zo te lezen.

Antwoorden (1)

"Vul de magneet met ijsblokjes. Beweeg de vetmagneet over het oppervlak van het product."
De bedoeling is dat het vet gaat stollen door de kou en aan het koude oppervlak van de magneet gaat plakken (Magneet wordt hier gebruikt als een instrument om iets aan te trekken, niet per se ijzerdeeltjes).
In werkelijkheid wordt het vet nooit koud genoeg om dit effect te bereiken. De reviews zijn dan ook negatief.
Met een lepel het vet eruit halen lukt wel. Dat kost niets.
SimonV