Over welke kennis moet je beschikken om een HBO toelatings toets met goed resultaat te behalen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat is compleet afhankelijk van welke opleiding je wilt gaan volgen. Als je bv civiele tehniek wilt doen, zal je goedee wiskunde vaardigheden moeten hebben. Dit is echter compleet onbelangrijk voor een studie engelse geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem contact op met de opleiding die je wilt doen. Voor sommige opleidingen hoef je enkel een Nederlandse vaardigheidstest te doen, voor andere ook Wiskunde, biologie of Engels.

Daarnaast hebben bijna alle hoge scholen ook cursussen en boeken waarin behandeld wordt wat je moet weten om toegelaten te worden. Zelfs als je vrij veel verstand hebt van het onderwerp is het handig zo'n boek te kopen of deel te nemen aan een cursus omdat ook de manier van overhoren daarin geoefend wordt (opgaven maken, dictee, opstel schrijven).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Goed advies!
HBO-kennis... Welke dat precies is, dat moet je dan bekijken op de site van de school waar je dan heen wil, dat hangt sterk af van de richting... Daar kun je ook lezen aan welk niveau je dient te voldoen...