Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik van poep gas voor een fornhuis?

Wij moeten voor school een wc voor in de SAHARA maken.
We hadden het idee om de poep te laten vergassen en het voor koken te gebruiken want dat is schoner dan poep gewoon verbranden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kun je de vraag niet wat duidelijker maken??
Wil je nou een wc maken of koken?
Ik snap het verband niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je zou contact kunnen op nemen met Netherlands Development Organisation, deze hebben een systeem ontwikkeld om op ontlasting te kunnen koken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb contack opgenomen en ik heb er veel aan gehad

Andere antwoorden (2)

een fornhuis? bedoel je fornuis? op die manier zou je de poep kunnen opslaan in een tank en daarvan gas maken wat kan worden opgenomen in je fornuis (ik zou niet weten of dit invloed op je eten heeft ;) )
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En oppassen dat die tank niet ontploft, anders wordt het een vieze bende...
Er zijn boeren die van de mest van varkens biogas maken en daar zelfvoorzienend hun woonhuizen en stallen mee verwarmen.
Als je googelt op biogas zal je dat wel tegenkomen. Je hoeft het wiel dus niet voor de tweede keer uit te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing