Ja, je massa is overal 50 kilogram waar ook in het universum.

Toegevoegd na 19 minuten:
Een astronaut met een massa van 60 kg zal op de aarde een zwaartekracht van (ongeveer) 600 N ondervinden, terwijl dat op de maan maar 70 N is. De MASSA van de astronaut is echter nog steeds 60 kg.

Toegevoegd na 21 minuten:
Als je een aardse-weegschaal meeneemt zal deze op de maan een verkeerde waarde aangeven. Je zal de weegschaal moeten herkalibreren zodat je daar ook weer 50 kilo weegt.
6 jaar geleden
Bordensteker
6 jaar geleden
Dat is de vraag niet ...
LeonardN
6 jaar geleden
Wat is de vraag dan?
Als je in een lift op een weegschaal staat weeg je meer/minder als je naar boven/beneden gaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel kort maar, iets met momentum?
Je massa blijft overal hetzelfde. Hoeveel je weegt echter, is afhankelijk van waar je bent.
Op aarde weeg je 50 kg. Dat komt door hoe hard de aarde aan je trekt (de zwaartekracht). Echter, op de maan, waar de zwaartekracht ongeveer 1/6 is van op aarde zal je dus net zo groot zijn (dezelfde massa hebben), maar je weegt net iets minder dan 8.5 kg (je zal daar dus ook hoger kunnen springen i.v.m. aarde (alhoewel zo'n ruimtepak weer wat roet in het eten gooit).
Op Mars, zwaartekracht ongeveer 1/3 van op aarde, weeg je net iets minder dan 17 kg.

Concluderend, massa blijft hetzelfde (jouw "grootte"), maar hoeveel je weegt zal verschillen van plek tot plek. Op aarde zal je weg overal 50 kg wegen (heel kleine verschillen daar gelaten, dat merk je niet).
Thecis