Als je naar de kapper bent geweest waarom zeggen of je van de trap bent afgevallen?

wat heeft dat mee te maken met de kapper

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat heb ik me nou al heel vaak afgevraagd!
Ritsuka
10 jaar geleden
Huh?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier zeggen ze: wanneer maken ze het af?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
(Ik dacht dus aan het tweede antwoord.)

Het beste antwoord

Deze uitdrukking is eigenlijk bedoeld om op een grappige manier te zeggen dat je haar "er niet uitziet.....!!" Kortom dat je eigenlijk weer naar de kapper moet, omdat het niet goed geknipt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bron???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Onjuist....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt niet, hoe kom je er bij! Er is al een goed antwoord gegeven en dan kom je met zoiets? Het wordt juist altijd gezegd als iemand naar de kapper is GEWEEST, gewoon omdat het haar korter is. Ik dacht dat dat kwam omdat het zo onzinnig is om te vragen 'of iemand naar de kapper is geweest' en dat men daarom zei: ben je van de trap gevallen. Maar er is een hele mooie verklaring (die al gegeven is).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bron: dagelijks leven al vele jaren lang, oftewel : spreektaal; en om nou iets wat je niet weet meteen in de min te gooien. dat is pas zwak, bedankt!! :)) De eerder gegeven verklaring is een mooi verhaal en ik beweer niet dat het NIET waar is... Ik vertel dat dit mijn ervaring en bron is. "De verklaring is dat het NIET naar de SMAAK van de ander GEKNIPT is!"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jodokus het wordt ECHT niet gezegd als het juist nodig is om naar de kapper te gaan. Heel vreemd als dat in jouw omgeving zo gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok ik lees het nu ietsje anders, ik had er overheen gelezen dat je bedoelde dat je TERUG naar de kapper moest omdat het goed geknipt is. Ik dacht dat je bedoelde dat je nodig weer eens naar de kapper moest. Mijn excuses.

Andere antwoorden (1)

De opmerking 'ben je van de trap gevallen?' lijkt misschien weinig met haar of met kappers te maken te hebben. Maar niets is minder waar. Ruim twee eeuwen geleden
werd deze uitdrukking al gebruikt, alleen dan in een iets andere vorm. Als iemand net
geknipt was, zei men: "Hij is van de trappen gevallen en heeft zijn haar gebroken".
Schrijver Pieter Jacob Harrebomée (1809-1880) heeft deze uitdrukking als eerste in zijn
Spreekwoordenboek der Nederlandsche Taal gezet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is op grappende wijze bedoeld dat iemand "gewond" is aan zijn of haar haar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Knap antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+, leuk om te weten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+