De gave van het hebben van overzicht over de hele wereld en ver daar buiten (heelal)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is dus eigelijk wat bij de twee ovenstaande antwoorden stond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst
Wij hebben totaal geen overzicht over de hele wereld, laat staan ver daar buiten. We hebben niet eens overzicht in ons eigen land, laat staan in onze woonplaats/gezin.
Dus die vlieger gaat niet op. Zie mijn antwoord!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ferie, je hebt gelijk dat we nooit alles kunnen overzien, maar ik bedoel hiermee, dat we als mens een zeker overzicht hebben van de wereld , we hebben de landen namen gegeven, we weten waar ze liggen, welke mensen er wonen, we kunnen er heen rijden/ vliegen juist omdat we overzicht hebben en weten welke kant we op moeten gaan, er is geen enkel dier die dat kan/weet, hooguit naar het zuiden vliegen voor de winter in valt en in het voorjaar weer terug, we kunnen een heel eind het heelal in kijken/ vliegen, dat kan ook geen enkel dier.
We hebben namen gegeven aan sterren en planeten, we weten hoe ver weg ze staan en hoe groot ze zijn enz,
Hierdoor zijn we bewuster geworden van de plek op aarde waar we wonen.
Rieneke1
14 jaar geleden
plusje ed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je hebt wel gelijk, maar het valt onder de antwoorden hierboven.

Andere antwoorden (27)

De gave om te denken en te beredeneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het vermogen tot denken en relativeren.

Toegevoegd na 22 minuten:
Dusm kunnen nadenken,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muzikaliteit is een bijzondere gave, vogels kunnen ook wel mooi fluiten, maar ze kunnen dat niet in harmonie met andere vogels.
Mensen kunnen samen complexe harmonieuze muziek maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn mening is de meest bijzonder gave van de mens die vastgesteld is is het feit dat wij ons ervan bewust zijn dat we leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat levert ook meteen de grootste vrees op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is nooit bewezen dat b.v. olifanten zich niet bewust zijn dat ze leven, ze hebben een sterke fam. band, weten wanneer ze gaan sterven en bij de dode olifant komen nog regelmatig fam. van de dode olifant kijken.
Rieneke1
14 jaar geleden
precies ed, en dan hebben we het nog niet over mensapen en dolfijnen, en kraaien en...
De gave om zichzelf te kunnen vergelijken met anderen om vervolgens te kunnen constateren dat er altijd iemand is die het beter heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je zelf de beste bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@johanpok... + klopt precies... stom van ons hè... dat dat onze speciaalste gave is... wat doen we onszelf toch aan...
Kunnen lief hebben en respecteren (niet iedereen kan dit) en misschien ook wel intuïtie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat iedereen daar een persoonlijk antwoord op heeft..

Denken is niet zozeer een gave, het is een kwaliteit of eigenschap dat 'de mens' bezit.. Elke mens kan denken.. en ik vermoed dat je het eerder over een 'talent' hebt..

Sommigen vinden Schilderkunst dé mooiste 'gave' omdat het jou diep vanbinnen kan raken
anderen worden geraakt door muziek, poëzie,.. en nog zoveel andere creatieve talenten..

Sommige mensen geloven in spirituele gaves.. ikzelf weet niet of dit een feit is of niet.. het zou in elk geval mooi zijn om op zo'n diepe manier contact te maken met je medemens (of met de overledenen)..

Psychologie is ook een talent, je hebt heel wat eigenschappen nodig om iemand af te kunnen lezen zonder veel woorden..en de juiste woorden kunnen antwoorden in de gepaste situaties

zoals je ziet.. er zijn ontelbaar gaves.. maar de gave die het meest bijzondere is.. kan jij alleen maar voor jezelf uitmaken, welke jou het diepste raakt :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Improvisatie! Reeds vanaf het ontstaan heeft de mensheid zich aangepast aan diverse omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mind over matter.

Dat we bewuste keuzes kunnen maken, zelfs als die strijdig zijn met onze biologische instincten (eten, etc).

Deze geestelijke rijkdom van de mens omvat liefde, vooruitdenken, abstractie, redenatie, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave om te huilen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave om te kunnen spreken én te begrijpen wat de ander terug zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de gave om van goed brood stront te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan een dier toch ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave van communiceren, de gave van bewustzijn van zichzelf... Geen enkel ander wezen heeft de mogelijkheid kan zelfreflectief worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfreflectie, hele goede!
dat de mens zelf kan nadenken en creativiteit vooral in geval van nood zou dat goed van pas komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave om mogelijkheden in de "toekomst" te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantaseren! (het schijnt dat dieren dit niet kunnen)
Het is toch heerlijk om je zelf nu op een zonnig eiland te denken waar het een graad of 25 is. met evt een (je eigen) knappe man/ vrouw als je echt op dreef bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slapen: en daardoor alle ellende even kunnen vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest bijzonder gave is toch wel een geboorte of bevalling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave van het liefhebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals je merkt is de meest bijzondere gave voor eenieder anders, de een vind dit het kunnen praten met jezus de ander zal zeggen dat het chi energy is of het controleren (aan/uit zetten) van je hart.

een van de meest opmerkelijke gaves vind ik het kunnen creeeren van objecten, muziek en geschriften die de gehele wereld kunnen berijken en boeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat dacht je van

de gave tot compassie...
de gave om kunst te creëren
14 jaar geleden
De gave om bewust een keuze te maken en de gave om lief te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gave om voort te kunnen planten. Elk nieuw kindje is toch weer heel bijzonder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel persoonlijk, deze twee:

De gave om je verbonden te kunnen voelen met alles en iedereen om je heen.

Het jezelf kunnen blijven verwonderen over nieuwe dingen ('sense of wonder').

Driewerf hoera voor de spiegelneuronen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we er ondanks alle reeds genoemde bijzondere gave toch steeds opnieuw in slagen er met z'n allen zo'n puinhoop van te maken. Echt.. ik kan er met bewondering naar kijken (En doe zelf op z'n tijd helaas net zo hard mee hoor!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat we muziek kunnen maken, niet als een vogeltje steeds het zelfde muziekje, maar we kunnen nieuwe muziek beenken en uitvoeren.