Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke edelstenen/kristallen zijn dit?

http://s1352.beta.photobucket.com/user/lucroemer/library/Kristalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://s1352.beta.photobucket.com/user/lucroemer/library/Kristallen%202 deze zijn foto's zijn beter en klik er op om de hele foto te bekijken hij laat niet alles zien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

1. ik denk een roze kwarts
2. heel onduidelijk, zou fluoriet kunnen zijn. Voor amethist is deze tint paars niet logisch. De kristalvorm lijkt ook meer op fluoriet.
3. foto is echt te onduidelijk. Kristalvorm lijkt ook op fluoriet, maar zou ook geslepen kunnen zijn.
4. zo te zien een geode met kwartsachtige kristallen, maar ook hier weer een veel te onduidelijke foto om er iets serieus over te zeggen.
5. agaat, de linker in ieder geval.
6 weet ik niet
7 getrommelde steentjes. Er zit een sneeuwvlokobsidiaan bij (links onder) daarboven misschien een agaat of een carneool, de rest niet echt duidelijk.
8 ook getrommeld of geslepen, weet niet wat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dat geen jade of nefriet en daarnaast een tijgeroog in de bovenste rij op foto 7?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijgeroog denk ik wel. Wat jade betreft: denk ik niet, zit meestal niet tussen getrommelde steentjes en is helderder groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dan nefriet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou kunnen, maar durf ik zo niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man is geoloog, en die is zelfs altijd heel voorzichtig met dit soort foto's. Ik heb hem nu niet gevraagd, maar ik denk dat ook hij geen precies antwoord geeft. Om zeker te weten wat iets is, heb je vaak. meer informatie nodig dan een vage foto.
1:rozenkwarts
2:amethyst
3:fluoriet
4: volgens mij betgkristal geode
5:agaat
6:kwarts
7:te onduidelijk
8: amethyst en die andere weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing